Главная Виховна робота Психологічна служба
Психологічна служба PDF Печать E-mail
Добавил(а) Administrator   
06.06.14 11:45

"Коли багато вчишся, то не тільки обличчя,
а й тіло набуває розумного виразу"
Фрідріх Ніцше

 

Вітаю Вас! Я, Матвієнко  Анна Леонідівна, практичний психолог ДНЗ « Житомирське ВПУБД»

Працюю на посаді практичного психолога з  09.09.2013 р.
Вища освіта. Закінчила Київський університет бізнесу і технологій  по спеціальності "Практичний психолог в закладах освіти. Викладач ВНВЗ”, 2012 рік.

Життєве кредо:

"Ти оригінальний від народження.

Не дай собі вмерти блідою копією когось іншого"

Джон Мейсон

 

Проблема над якою працюю:
«Створення сприятливих психологічних умов,що покращують особистісну адаптацію  учнів, та поліпшують роботу педагогічного  колективу.»


 

Я с солнца сбрасываю полог,
Я утро начинаю здесь.
Моя профессия - психолог ...
...Или призвание это есть?

Я здесь касаюсь откровения,
Я здесь ступаю не спеша.
Моя профессия - доверье,
Моё призвание - душа.


В глазах напротив спеет вера
Иль ожидание её.
Моя профессия - есть мера.
Она - призвание моё.

Я отмеряю расстояние
Терпенью, поиску, борьбе,
Моя профессия - признание,
Моё призвание – путь к себе.


В нём всё - серьёзность и ирония,
Вершин триумф, игра теней.
Моя профессия - гармония,
Моё призвание – верность ей.

 

Як успішно підготуватися до іспиту

 

Іспит – це не лише перевірка теоретичних знань, а й значне емоційне випробування, своєрідний стрес. Саме тому важливе значення має психологічна підготовка до іспитів. Деякі учні зі слабкою нервовою системою під впливом стресової ситуації, якою є екзамен, можуть забути матеріал, який напередодні дуже добре пам’ятали. Через сильне хвилювання вони можуть себе неадекватно поводити і тим самим спровокувати негативну реакцію екзаменатора.

Перед іспитом слід написати короткий конспект матеріалу, який ви засвоїли. Він допоможе систематизувати одержані знання та пригадати вивчене. При підготовці до іспиту і написанні конспекту необхідно враховувати свої індивідуальні особливості та тип пам'яті.

Як поводитися на екзамені?

Перед іспитом лягайте раніше спати, а ранок ні в якому разі не розпочинайте "зубрінням". Дослідження психологів свідчать, що в пам'яті залишиться тільки матеріал, засвоєний вранці, все інше забувається. Не спізнюйтеся на іспит. Не вдягайтеся зухвало.

Отже, ви зайшли до аудиторії, взяли білет. Сідайте на місце, заспокойтеся, зосередьтеся і спробуйте вникнути в зміст поставлених запитань. Для цього необхідно їх добре прочитати.

Якщо не знаєте, як відповідати на запитання, не хвилюйтеся, спробуйте зібратися з думками. Згадайте все, що стосується даної теми. Не говоріть прямо, що не можете відповісти, це може бути помилкове відчуття. Почніть з того матеріалу, який знаєте, який найближчий до вашої теми. Якщо відчуваєте, що екзаменатор збирається поставити оцінку нижче тієї, на яку ви розраховуєте, попросіть задати вам додаткові запитання. Це може і не спрацювати, але втрачати свій шанс не варто.

І насамкінець, я хочу запропонувати вправу для розвитку інтуїції. Адже якщо ви не встигли як слід підготуватися, то вам залишається розраховувати тільки на шосте відчуття.

Виконуйте цю вправу на самоті. Сядьте зручно. Закрийте очі. Розслабтеся. Спробуйте відчути кожну клітину свого тіла. Не реагуйте на зовнішні подразники. Пригадайте, які предмети знаходяться в кімнаті, як вони розташовані. Відчуйте їх. Наприклад, якщо це ваш письмовий стіл, уявіть, як прогинаються його полички під вагою книг, конспектів, зверніть увагу, що ви при цьому відчуваєте (біль, легкість, слабкість, тощо). Пригадайте, що знаходиться зараз у вас під ліжком, у шафі, уявіть це детально.

Головне у цій вправі – повністю розслаблене тіло, пригнічене мислення та пам’ять. Важливо не згадувати, що де знаходиться, а уявляти, передбачати.

Робіть цю вправу кожного дня протягом хоча б тижня і ви помітите, що здатні передбачити деякі події та здогадатися про те, чого раніше не знали.

 

Отже, бажаю успішно скласти всі іспити!

 

"Не робіть з дитини кумира:

коли він виросте - зажадає жертв"
П. Буаст

Поради психолога  учням

1. Пам'ятайте: найкращий спосіб боротьби з душевним неспокоєм – постійна зайнятість.

2. Щоб забути свої напасті, намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі.

3. Не намагайся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням. Пам'ятай: кожна людина – така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ти, приймай її такою, якою вона є. Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її достоїнства і в стосунках з нею спробуй опиратись саме на ці якості.

4. Май мужність від щирого серця визнавати свої помилки. Уникай зазнайства і позування.

5. Вчися володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм – джерело багатьох конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам'ятай, що «рана заживає поступово».

6. Будь-яка справа починається з першого кроку! Пам'ятай: перешкоди нам даються задля нашого розвитку.

7. Людина, має необмежені можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях СВОЄЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ.

8. Будь толерантною особистістю.

 

 

Ти вважаєш, що недостатньо впевнена в собі людина?

Ось деякі орієнтири впевненості:

1. Я маю право оцінювати свою поведінку, думки та емоції і приймати відповідальність за їхнє ініціювання і наслідки для себе.

 

2. Я маю право вирішувати, чи відповідальний я за вирішення проблем інших людей.

3. Я маю право змінювати свою думку.

4. Я маю право робити помилки і бути відповідальним за них.

5. Я маю право бути нелогічним у прийнятті рішень.

6. Я маю право говорити, що я чогось не знаю.

7. Я маю право говорити, що я чогось не розумію.

8. Я маю право говорити, що я не маю до цього ніякої справи.

9. Я маю право встановити особисті пріоритети.

10. Я маю право говорити «ні» без почуття провини.

 

 

Поради психолога викладачам

· Вся робота вчителя має витікати з принципа «не нашкодь» і бути направлена на збереження психологічного здоров’я учнів.

· Правильно обрана дистанція між викладачем і конкретним учнем .

· Правильне розміщення викладача в приміщенні під час різноманітних форм роботи.

· Міміка і жестикулювання.

· «Жива» міміка обличчя педагога, як засіб вираження емоційних станів особистості.

· Прямий і відкритий погляд, що змушує довіряти.

· Вміле володіння голосом і мовою. Тактика зміни гучності мови.

· Зміна інтонації. Чіткість і виразність мови.

· Заохочення , мовна похвала, що стимулює до активності учня.

· Відчуття часу.

· Вміння слухати учня.

· Вміння вести бесіду.

· Відсутність повчань.

· Врахування індивідуальних якостей учня.

 


 

 

 

Методичні рекомендації педагогам та батькам:

«По виявленню осіб схильних до вживання  наркотичних

засобів, або тих що знаходяться в стані наркотичного сп’яніння.»

Розроблено психологом

ДНЗ «ЖВПУБД»

Матвієнко  Анною Леонідівною

Наркоманія – це хвороба, яка виникає у разі систематичного вживання речовин, що включені до списку наркотиків та проявляється психічною та фізичною залежністю від них. Сьогодні наркоманія молодшає. І ця пам’ятка розроблена з метою допомоги батькам, педагогам зорієнтуватися у ситуації, зробити крок назустріч дитині, захистити її.

Що мають знати дорослі:

Не існує ні «важких», ні «легких» наркотиків.
Профілактика краще ніж лікування.
На щастя, більшість дітей сьогодні не вживає наркотиків, але у наш час дитина може зустрітися з ними кожного дня.
Діти та підлітки дізнаються про наркотики навіть раніше, ніж Ви на те чекаєте: із засобів масової інформації, друзів, тощо. Вам треба бути напоготові , щоб попередити біду.
Лише зрозумівши причини та довірливо поговоривши з дитиною, Ви можете вплинути на її рішення не приймати наркотики чи допоможете зупинитися, якщо дізнаєтесь, що вона вже експериментувала з наркотиками.
Пам’ятайте, якщо ви будете насторожі, то проблему наркотиків можна вирішити.

Найпоширенішими наркотичними речовинами в Україні є:
Препарати коноплі (канабіноїди)
Препарати опію (опіати)
Психостимулятори (амфетаміни)

Найчастіші шляхи вживання наркотичних речовин:
• Паління (гашиш, маріхуана, анаша та ін.)
• Внутрішньовенне введення наркотичних речовин (екстракт з макової соломки «ширка», героїн, ефедрон та ін)
таблетованих форм
(героїн, маріхуана, гашиш та ін.)

Ознаки вживання наркотиків можуть бути різними, в залежності від того, який наркотик, в якій кількості та комбінації вживає підліток.

Ознаки вживання похідних каннабіноїдів (маріхуана, гашиш, або сленгові назви – план, драп, травка, дур, сіно, тощо).
• Невмотивована веселість, сміх
• Розширення зіниць, очі червоні, або «неприродно» білі ( коли крапають судино звужуючі препарати в очі)
• Сухість у роті, спрага
• Почервоніння лиця, повік
• Прискорена, нечітка мова
• Підвищений апетит
• Коли закінчується  сп’яніння виражена сонливість


Ознаки вживання наркотиків опіатної групи (екстракт з макової соломки, ханка, химка, морфій, героїн).
- під час прийому наркотика виникає ейфорія (підвищення настрою) - звуження зіниць, коли в приміщенні темно, зіниці все одно не розширюються - «сівший» голос з хрипотцею

• Блідість чи почервоніння шкірних покривів

• Свербіння шкіри, переважно обличчя, носа,губ
• Малорухомість
• Сонливість,  вигляд сильно втомленої людини. Хвилинами людина може провалюватися в сон, на вуличному слензі «заліпати»

- В період «першої ломки» : сльозяться очі, нежить, блювота, біль в мязах.
• Сліди внутрішньовенних ін’єкцій (ліктьові згини, передпліччя, шия, внутрішня поверхня стоп, підколінна ямка, пахова ямка, пахова ділянка)
Ознаки вживання психостимуляторів (амфетамінів – екстазі, первентин, ефедрин)
• Підвищена фізична активність, говіркість, людина стає гіперактивною
• Ейфорія
• Розсіяність уваги
• Підвищена активність і збудливість (людина стає ніби «смиканою»)
• Відсутність бажання спати
• Бліде обличчя

- Повна відсутність апетиту
• Вихід з амфетамінового сп’яніння супроводжується безсиллям, болем у різних частинах тіла, тривалим важким сном, підвищеним апетитом, тахікардією, похмурим настроєм зі злостивістю та агресивністю.


УВАГА! Ранніми ознаками вживання наркотичних речовин, незалежно від виду наркотичної речовини, можуть бути наступні зміни у поведінці, характері та фізіології підлітків:
• Безпідставне зникнення з дому на досить тривалий час
• Пропуски занять на навчанні, зниження успішності в навчанні,зміни у поведінці (необґрунтована агресивність.

 

Злобність, замкнутість, зміна кола друзів, неохайність), що не були властивими раніше відчуженості, брехливості
• Виникнення боргів
• Зникнення цінних речей та грошей з дому, крадіжки
• Втрата зацікавленості до навчання, праці, захоплень, перегляду телепередач
• Зникнення з дому або поява у підлітка таких хімічних речовин, як: оцет, питна сода, перманганат калію, йод, ацетон та інші розчинники, флакони з невідомими рідинами
• Знаходження у підлітків шприців, голок, гумових джгутів, таблеток, наркотичних речовин
• Поява в лексиконі підлітків нових жаргонних слів: баян, машина – шприц, колеса – таблетки; драп, дур, ширка – назви наркотичних речовин тощо
• Наявність у підлітків слідів від ін’єкцій у будь– яких частинах тіла, особливо на передпліччі
сон (безсоння або надзвичайно тривалий сон, сон вдень, важке пробудження та засинання, тяжкий сон)
апетит (різке підвищення апетиту або його відсутність, прийом значної кількості солодощів, поява надзвичайної спраги)
• Коливання розміру зіниць (зіниці різко розширені або звужені до булавкової головки) та кольору шкіри (різко бліда, сірувата)
Наявність у підлітків однієї або декількох з вищевказаних ознак не дає підстав для ствердження того, що підліток вживає наркотики, однак це повинно спонукати батьків, вчителів та близьких підлітка вжити запобіжних заходів.
Що робити якщо Ви підозрюєте, що Ваша дитина вживає наркотики:
• Не панікуйте
• Спостерігайте за дитиною не демонструючи збільшеної уваги
• Обговоріть Ваші спостереження з дитиною, але ні в якому разі не читайте мораль, не кричіть, не погрожуйте, не карайте
• Підтримайте дитину, проявивши повагу та турботу
• Не вірте завірянням, що він може вирішити цю проблему самостійно, без спеціальної допомоги

Соціальна казка «Добро врятує світ»

Колись один чоловік йшов берегом моря. Він помітив, що вночі море викинуло на берег величезну кількість морських равликів і зірок. Радісно, насолоджуючись вранішнім сонцем, чоловік міряв кілометр за кілометром піском.

Десь далеко він побачив, що хтось танцює на пляжі. Здивований тим, що хтось радіє життю таким дивним способом, він підійшов ближче.

Коли він наблизився, стало зрозумілим, що фігурка не танцює, а старанно повторює якийсь рух. Підійшовши ще ближче до маленької фігурки, чоловік побачив, що це дитина. Маленька дівчинка старанно збирала на березі морських зірок і кидала їх в море. Від здивування чоловік зупинився на мить, а потім запитав: «Для чого ти кидаєш в море морських зірок?», «Якщо я залишу їх на березі, - відповіла дівчинка, - сонце висушить їх і вони помруть. Я кидаю їх в море тому, що хочу, щоб вони жили».

Чоловік задумався, вражений словами дівчинки, але потім, згадавши скільки кілометрів морського узбережжя він пройшов, сказав: «Так їх, цих зірок, тут на березі мілліарди! Що ти можеш змінити?»

Дівчинка на мить задумалась над словами чоловіка, а потім повільно нахилилась, підняла ще одну зірку і кинула її в море.

Потім повернулась до людини, посміхнулась: «Можливо, ви і праві, - сказала вона, - але саме для цієї зірочки я змінила життя».

Змінимо життя на краще разом!!!

 

Кілька корисних порад при спілкуванні.


1. Ніколи не поспішай робити категоричних висновків по першому враженню, особливо уникай негативних оцінок.

2. Пам’ятай про те, що всі люди різні, кожна людина унікальна і не повторна. У житті не варто відносити людину

до якогось типу, класифікувати людей.

3. Ми часто ображаємося на людей або не задоволені ними, тому що вони не виправдовують наших очікувань,

не містяться в ті рамки, які ми їм відвели. Але люди зовсім не зобов’язані бути такими, якими ми бажаємо їх уявляти.

4. Пам’ятай про те, що будь-яка людина по своїй суті має унікальну здатність до зміни.

5. Ніколи не плутай поведінку людини і її особистість. Оцінюючи вчинок людини, у жодному разі не вішай ярлик на її особистість.

6. Навчися ухвалювати будь-яку людину цілком, такою, якою вона є – з усіма її гідностями й недоліками.

7. Як говорив Дейл Карнегі, якщо прагнеш переробити людей, почни із себе – це й корисно і безпечно.

 

 

 

Последнее обновление 22.02.16 16:52
 
Філія Центру професійно-технічної освіти м.Житомира, Powered by Joomla! Designed by SiteGround web hosting