Бібліотека PDF Печать E-mail
Добавил(а) Administrator   
01.11.10 13:44

"Читати означає" брати в борг ",
а зробити на основі цього відкриття -
означає "сплатити борг". "
Г. Ліхтенберг

 

Науково-методична проблема училища : «Створення психолого-педагогічних умов для формування особистості та встановлення позитивного іміджу навчального закладу».
З вересня 2010 року розпочато роботу за Проектом «Бібліотека – центр інформації і культури, середовище духовної творчості молоді».


Як до живих джерел глибоких
Ми припадаємо до книг,
Черпаємо снагу, неспокій
Та нездоланну правду з них.
Нас поведуть вони у мрію,
Щоб розпізнати суть буття,
Прийдешні нам шляхи відкриють,
І стануть школою життя

 

Концептуальна модель виховної роботи бібліотеки ДНЗ «Житомирське ВПУБД»

Пріорітетними напрямками роботи є розвиток життєвих компетенцій учня : «Я – громадянин», «Я-патріот», «Я – сім’янин», «Я - гуманіст», «Я – здорова особистість», «Я-друг природи», «Я – високодуховна особистість», «Я-висококультурна особистість», «Я - людина».

Сьогодні бібліотека є:
1. Центром соціально-культурного розвитку учнів і дорослих;
2. інформаційно-методичним центром;
3. основною базою навчання ;

У підготовці вчителів та майстрів виробничого навчання до особистісно орієнтованого навчання значну роль відіграє бібліотека, яка бере активну участь в організації семінарів, відкритих уроків виховних заходів. Бібліотека надає послуги через:
• масові форми роботи;
• індивідуальну роботу;
• організацію роботи прес - центру «Я і Всесвіт»;
• створення бібліотечно-інформаційних куточків ;
• бібліотечні уроки.

Робота бібліотеки училища здійснюється за трьома основними напрямами :
• спільна діяльність бібліотеки, вчителів і майстрів виробничого навчання;
• бібліотечна справа як розвиток читацьких смаків;
• виховна робота, яку здійснює бібліотека.

До кожної категорії читачів (учителів, майстрів в/н, учнів, батьків) бібліотека ставить завдання, які вирішує через різноманітні форми роботи.

Категорія читачів : учителі, майстри виробничого навчання.

Завдання: пропаганда книги і методичних систем роботи з нею, освоєння різних форм самоаналізу і самооцінки своєї бібліотечно-бібліографічної грамотності і підготовленості до передачі знань учням.
Форми роботи : круглий стіл, презентація книги, огляд літературних новин, творчі зустрічі, книжкові виставки, бібліотечний діалог, бібліотечні уроки.

Категорія читачів: учні училища.

Завдання : формування інформаційної культури, основ незалежного користувача бібліотеки, який упевнено працює з різноманітними джерелами інформації.

Форми роботи : бібліотечні уроки. Ігри, конкурси, вікторини, екскурсії, творчі роботи, зустрічі, тренінги, презентації книг, огляди новинок, книжкові виставки, Тиждень дитячої та юнацької книги.

Надовго запам’ятаються учням :
• літературні вітальні «Поезія – це завжди неповторність», «Краса українського слова»;
• інтелектуальні ігри «Літературний КВК»;
• засідання і заходи клубу самодіяльних поетів «Самоцвіти»:
- «Лірика присвячена весні»,
- «В полоні барв осінніх»,
- «Тенета життєвої наснаги».


Категорія читачів : батьки.

Завдання : допомога учням у засвоєнні шкільної програми (вечірня школа), програм по спецпредметах, підтримка бажання читати, формування читацьких смаків.

Форма роботи : лекція, бесіда, конференція «Родина і бібліотека училища», виставки, анкетування, огляд літератури.

Головним завданням, яке стоїть сьогодні перед бібліотекою ДНЗ «Житомирське ВПУБД» це : 
• Надання допомоги в навчально-виховному процесі.
• Виховання людини нової генерації, всебічно розвиненої особистості.
• Прищеплення любові до книжки, щоб читання стало духовною потребою.
• Виховання культури читання.
• Формування у молодого покоління гуманістичних , морально-етичних цінностей.
• Виховання патріотизму, любові до рідної мови, до народних традицій.

Бібліотека училища в 2012 році домагається виконання завдань за допомогою таких форм і методів роботи :
1. Інформування педагогічного колективу училища і вечірньої школи.
а) інформаційне забезпечення педрад, забезпечення відповідною літературою виконання тематичних довідок ;
б) випуск інформаційних бюлетенів «Увага ! Нова книга», «Радимо прочитати», «Зупинись! Це цікаво», «Увага ! Проблемна стаття»;
в) оформлення інформаційного куточка з методичними педрадами, рубриками уроків «Тобі класний керівнику», «Я іду на урок…», «Скористайся інформацією».
2. Інформаційне забезпечення учнів.
1. Години цікавих повідомлень.
2. Дні громадського інформування.
3. Групова та індивідуальна інформація читачів.
4. Куточок абітурієнта «Де навчатися сьогодні, щоб бути на висоті завтра».
5. Систематичний випуск інформаційних бюлетенів «Історичні дати», «Народний календар».
3. Організовано книжкові виставки :
• Книжково-ілюстративна виставка-роздум «Україна – це Я»(до Дня соборності України);
• «Наш дім - Земля».
1. Полісся моє золоте.
2. Знай, люби, бережи.
3. Світ тварин.
• «Шляхом Закону, Права, Моралі».
• «Чорнобиль – біль Житомирщини».
• «Правда про голодомор».
• «Розгойдані дзвони пам’яті».
• «Зорій довіку серед нас» (присвячена творчості Лесі Українки).
• Малоформатний стенд – виставка про життя і творчість Т.Г. Шевченка «Великий син Українського народу».
• «Золоті зорі Полісся» (до Дня Перемоги).
• «У світі краси і мудрих книг» (приурочена Року книги).
1. Книга – джерело знань.
2. «Наш вернісаж» (виставка малюнків до улюбленої книги).
• Книжкова виставка – вернісаж з національно-патріотичного виховання «В історію свою візьми нас, Батьківщино».
1. Одна батьківщина : двох не буває.
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну, - оселю свою забуває.
Той долю не знайде в житті.
2. Калина – одвічний символ України.
3. Верба – символ українського землі.
4. Хліб-сіль на вишитому рушнику.
• «Синьоокий край – мій Поліський край».
1. На отчій землі – Україні –
Є одвічно Полісся моє.
2. Зелений хміль і
Льон квітучий твій –
Люблю тебе,
Чарівний краю мій.

Основну роль в інформаційній діяльності нашої бібліотеки відіграють усні форми масової і індивідуальної роботи – розповіді про книги, роботу бібліотеки, правила користування бібліотекою та збереження книжок, як вибрати книгу, як працювати з підручником, начальним посібником, довідковою літературою, підписними виданнями.


Бібліотекар.
Напружена тиша читального залу –
До вічності сталий пароль.
І в тиші отій кого ж з нас не спіткало
Сплетіння і прагнень, і доль.
І розум, і розпач, надія й тривога,
І подвиг, і жарт, і непрощенний гріх,
І та незбагненна дорога до Бога,
Яка милосердно відкрита для всіх.
Ми служимо людям у світському храмі,
І совість століття пронизує нас.
А мудрість і правда розтоплять і камінь.
Все – людям, життю, і ніщо про запас!

Последнее обновление 15.06.12 12:09
 
Філія Центру професійно-технічної освіти м.Житомира, Powered by Joomla! Designed by SiteGround web hosting